سنگر سایبری سید رضا
سنگر سایبری سید رضا
 
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
مهندسی ژنتیک جهاد سایبری.... ژن درمانی اصطلاحات رایج در زیست شناسی قانون بقای بار الکتریکی بار الکتریکی قانون کولن خواص خطوط میدان الکتریکی میدان الکتریکی جریان الکتریکی حدیــــــث اقتـــــــــدار رادیولوژی دندانپزشکی داروسازی تقسیم بندی عوامل بیماری‌زای زنده کلیه گروههای خونی چگونه مغز معلومات را انباشته می کند؟ قلب کمپلکس شیمی آلی فلزی نور شیمی برندگان جایزه نوبل در زیست شناسی و پزشکی آلودگی آبهای زیرزمینی زهکشی حوضه آبریز آب شناسی محافظ سید حسن.... منم عمار همون بچه بسیجی... الکتریسیته ساکن شیمی عکاسی شیمی در خدمت پخت و پز شیمی دارویی شیمی نظری معادن ایران فسل شناسی یا دیرینه شناسی یا پالئونتولوژی کانی شناسی هواشناسی ویروس ایدز سلول شناسی خون شناسی انگل شناسی ویروس شناسی ژنتیک مولکولی ژنتیک پایه غواص و فرمانده

 

تصویر

 

تاریخچه

اولین بار ادموند هالی به سال 1688 اسنادی را در زمینه پدیده‌های جوی و نقشه‌های مربوطه به بادهای متواتر در سطح اقیانوسها ، برای بخشی از سطح زمین منتشر می‌کند و در سال 1840 هوری نقشه بادهای اقیانوسها را ترسیم و توان و جهت وزش آنها را مشخص می‌سازد و بدین ترتیب در رفع نیاز دریانوردی گامی برداشته می‌شود.

سیر تحولی و رشد

در اواخر قرن نوزدهم مطالعات جو شناسی در سطح زمین بویژه در زمینه اندازه گیری بارانها توسعه پیدا می‌کند و از سال 1916 مطالعه پدیده‌های جوی در زمینه پیش‌بینی هوا شکل می‌یابد و این بررسیها بر مبنای ویژگیهای سیستماتیک صورت می‌گیرد. در سالهای بعد ، توسعه هوانوردی پیش بینیهای دقیقتری را در وسعت گسترده‌ای ایجاب می‌کند و آگاهی هوانوردان از حالات احتمالی آزمایشهای مربوط به هوا در ناحیه معین و برای یک لحظه از زمان الزامی می‌نماید و به منظور رفع همین نیاز هست که در پاره‌ای از نقاط دنیا سازمانهای هواشناسی بوجود می‌آید.



 

تصویر





به تدریج به موازات توسعه شناساییهای علمی ، برای بهره گیری منطقی از منابع اقتصادی زمین به آگاهیهای بیشتری از پدیده‌های جوی احساس نیز می‌شود، به گونه‌ای که برای شناخت قدرت هیدرولیکی ناهمواریها و "نفت سفید" کوهستانها به عنوان منبع زایش آبها ، تعیین حجم متوسط آب رودخانه‌ها در رابطه با نوسان میزان بارندگی سالانه حوضه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین پیشرفت علم کشاورزی به منظور کاشت و برداشت محصولات کشاورزی ، مهندسین زراعی را به کسب اطلاعاتی در زمینه آب و هواشناسی وا‌ می‌دارد و همین نیاز به عنوان انگیزه دیگری در پیشرفت تحقیقات کلیماتولوژی موثر می‌افتد.

شاخه‌های هواشناسی

  • هواشناسی فیزیکی: بررسی ویژگیها و منشا تغییرات عوامل آب و هوا را مد نظر دارد.
  • هواشناسی دینامیکی: به مطالعه توده‌های هوا و بررسی عوامل انرژی مجموعه اتمسفر و یا جریانات اتمسفری می‌پردازد.
  • هواشناسی اتمسفر آزاد: پدیده‌های اتمسفر را از سطح زمین تا ارتفاعات بیشتر مطالعه می‌کند.
  • هواشناسی زیستی
  • هواشناسی کشاورزی
  • هواشناسی هوانوردی
  • هواشناسی مهندسی
  • هیدروکلیماتولوژی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ شنبه 1 تير 1392برچسب:, توسط رضا